fredag 12 april 2013

Lägesrapport.

Just nu känns det som alla fåglar flugit sin kos o jag har inte koll på nån. Det är så att säga många bollar i luften men jag gillar det. Det är sådär stressigt som gör en positiv och glad. Inte sån där negativ stress.
Håller på att tänka igenom vad jag ska göra de närmsta månaderna och vad jag har gjort. Försöka ha koll på läget helt enkelt.

Jag har gjort höskoleprovet. Jag har gjort den där 50-poängskursen jag behöver för CSN. Jag har sökt till högskolan, ska bara komplettera betyg i juni.
Jag pluggar lite fortare nu för att verkligen kunna lägga ner energi mellan varven på teorin till körkortet som ska vara klart i mitten-slutet av maj.
I början av maj, troligtvis första helgen, ska E och jag hämta lilla snoffsan.
Jag ska köpa Lars bil. En liten pärla som jag är fruktansvärt kär i.



Den ser inte mycket ut för världen men den går som en klocka och har träfaner! Den e en automatare med.
I slutet av maj blir jag sambo, tänka sig efter alla dessa år, så jag ska flytta med. Tänkte börja packa och sådant redan nu o har förberett E på att jag lite pö om pö kommer plocka med mig saker redan nu när jag åker hem till honom. Tänker även rensa o sälja lite.
Tyvärr har Stella inte blivit det minsta bättre. Snarare tvärt om så jag har tagit det svåra beslutet att hon inte följer med. Det värker i mitt hjärta så otroligt mycket så jag känner tårarna i ögonen när jag skriver detta. Men när det gäller djur får man inte vara egoistisk. Pumpa henne full med tabletter och bli påprackad en valp och behöva flytta igen är inte hennes bästa. Tyvärr. Nu får jag prata om något annat innan jag börjar gråta igen.
I sommar ska jag spela teater och bara ta det lugnt o pilla med sånt som e kul innan jag ger mig in i 3.5 års pluggande. (Jag har tankeställningen att det är självklart att jag kommer komma in. Gör jag det inte så har jag en plan B) Ska anlägga min köksträdgård som bokstavligen står på is just nu. Är inte lätt att gräva i denna tjälen. Ska pyssla lite med mitt toalettbord o en sängram (Om inte E tar över projektet).


Han måste tvunget ha en sån häringa kontinentalsäng o det finns ju inte några snygga sängramar till dem så då får man ta saker i egna händer.

Detta påminner mig om (det e min frukostmacka som e me på bild) om imorse när jag lyckades somna om trotts stegen på övervåningen. Jag vaknade och kunde inte röra mig. Först blev jag rädd o försökte skrika men sen kom jag på att det e ju för att kroppen "sover" eller va man ska säga. Den hamnar ju i nåt sånt där dvalstadium eller nåt. Sjukt läskigt och jag va vaken rätt länge och verkligen kunde känna hur det kändes.

Nu ska jag ta o kela lite med Stella o va lite sentimental. Man får va det ibland.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar