måndag 29 april 2013

Måndag o känner mig inte riktigt hundra.

Idag är det som sagt måndag o jag mår inte alls bra. Har icke tid med detta så det blir till att knapra piller. Det här med att det är måndag innebär även att det nu inte alls är långt kvar tills vi hämtar tjoddan! Natten mellan fredag och lördag åker vi. Längtar nästan ihjäl mig.

Efter förra veckans bravader med sjukhusbesök o allt hade jag o E en mysig myskväll i fredags, efter vi rensat i djurstallet. Jag lagade potatisgratäng och till det hade vi kassler i ugn med ananas och ost på och några sockerärter vid sidan om. Efter lade vi oss i soffan o drack mimosa, åt jordgubbar och lyxig mörk choklad.
Innan vi gick ut till djurstallet så fikade vi och var bara tvungna att testa spelet jag fick på Systemet för jag visat leg. Det va faktiskt riktigt roligt. Dock vann E.


På vägen ut igen hittade jag den här lilla söta saken


Höll på att glömma att i fredags ställde jag även ut krukorna jag målat så som jag pratat om tidigare.


Är riktigt nöjd faktiskt.


Hittade även denna konstiga blomma i snåren. Har ingen aning om vad det kan va för nåt o den luktar himmelskt.



Lördagen rullade förbi med att flytta ved, ett väldigt tråkigt arbete, och plugga. Dagen blev mycket ljusare när lillebrossan med familj kom på besök för att lämna bilen och grilla korv en stund. Marie, ungarna och jag gick små promenader i skogen medans karlarna drack öl o höll koll på elden. Båda ungarna ville bo med mig och E på gården och de va lite förtjusta i honom på håll.
Vid elden så hittade jag detta roliga trädet. Jag upphör aldrig att bli förvånad av vad de gamla bröderna gjort innan E köpte gården.


Det är en gigantisk kedja runt ett dött träd. Hur coolt som helst.

På söndagen va jag rejält trött på djurstallarna så jag tog det lugnt i soffan o kollade fb efter frukosten. Då fick jag läsa att någon hängt ut tvätt på tork i det fina vädret o jag blev så avis. Vill med göra det men så kom jag på, har jag bara en tvättlina kan jag ju med göra det när jag flyttat. Så jag googlade några bilder, hittade en jag gillade och packade matsäck i en korg, tog verktygen jag behövde och gick ut till sågbänken E haft när han göt grunden till hundgården. Här skulle det byggas torkställning. E undrade vad jag gjorde lite smått och jag kunde se skeptismen i hans ögon när jag svarade. Bara det att hämta ner plankor vet han att jag avskyr (är höjdrädd) men han hjälpte mig. Sen va det bara att såga, skruva, mäta o så va det klart. Nästan. Brände av ändarna lite och då kom svärmor på besök. Vi snackade lite skit o sen hjälpte E mig att banka ned dem i gräsmattan. Då va det bara målningen kvar. Är rätt nöjd med slutresultatet.




Till min tvättställning vill jag ha gammeldags klädnypor som de har i tecknade filmer. Har kollat runt lite på internet och hittade dessa


Skapa mer säljer de sådana här för 59 kr o då är det 50 st i förpackningen. Tyvärr tar de 49 kr i frakt så jag ska titta runt lite i stan.

Under tiden jag arbetade sneglade jag på vad E hade för sig för det lät nåt förjävligt.


Han höll tydligen på att göra hål i väggen så lilla tjoddan kan gå in i vinter när det blir kallt o vi inte är hemma av nån anledning.


Som jag sagt tidigare, det är rena taj mahal han bygger till henne.

Nu ska jag snart bege mig.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar