torsdag 5 juli 2012

Spruträdd

Jag är extremt spruträdd. Jag är en sån som nästan svimmar av att ge blod. När operationen är gjord måste jag ta sprutor i tio dar efter med blodförtunnande medicin o jag måste ta dem själv! När jag hämtade ut allt på recept för några dar sen kunde jag inte låta bli att spana in sprutorna. Trodde först att det skulle vara sådana som diabetiker har till utseendet som påminner om pennor. Men nej, dessa ser ut som riktiga sprutor. Som tur e har jag en kompis som e sjuksköterska som ska hjälpa mig o de dagar hon kanske inte kan hjälper distriktsköterskan mig. Har redan pratat med henne.



Såhär ska de sättas i magen. Huga! USH! Men tyvärr ett måste.

Nu ska jag försöka tänka på annat en stund. Som att ta alla mina mediciner jag måste före. Både järn, B12, folsyra och vitamin kvinna. Ush! Hatar svälja tabletter men har man brist så har man.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar