måndag 9 juli 2012

Regn & Bravader

Imorse vaknade jag av ett otroligt hemskt tutande som va i en ton. Jag började räkna måndagar men nej, detta är inte första måndagen i månaden o klockan är inte tre. Det visade sig att det brunnit i Halmstad nånstans. Jag kikade in på fb, en väldigt bra nyhetskälla för alla skriver ju statusar, o fick reda på att det va på pappas jobb det brann. Blev lite orolig och försökte få tag på pappsen men utan resultat. Fick senare veta genom fb att han är ok. Blev lite stressigt där en stund. 


Tänkte gå ut o promenera men det regnar. Det är vid sådana här tillfällen det skulle va bra med ett gåband. Jag vet, det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder. Jag har dåliga kläder helt enkelt. Kan ju alltid promenera lite senare. Stella tar ivarjefall vädret med ro o ligger bredvid mig o sover. Undrar va hon drömmer om för tassarna går i ett. 


Ska försöka få tag på mammsen snart. Se ifall hon pratat med pappsen innan hon gick o la sig. Är bara lite nyfiken vad som brunnit som fått bomblarmet att tuta på pappsens jobb. 




(Bild lånad från Hallandsposten.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar