onsdag 28 mars 2012

OjOjOj

Här händer det grejjer. Har hjälp mammsen o pappsen me att städa övervåningen. Jag vet, jag va sjuk, men de ska besiktiga huset i veckan så det va tvunget. Jag fick även hem mitt finporslin o mina finglas. Det blev jag glad över. Fick även hem en massa kartonger med minnen. Saker jag valt att spara när jag en gång för längesen valde att flytta hemifrån. Shit alltså. Jag va skruvad på högstadiet/gymnasiet. Jag hoppas att jag inte är lika skruvad nu.
  Som tack bjöd mamma o pappa på kokt lax (jag älskar detta!) o till den så gjorde pappa sin salladsdressing till salladen. Har för mig att det va hans farmor som tog med sig det receptet tillbaka från amerika. Så det är gammalt men ack så gott!! Bara älskar hans val av receptstöd.


Det är såna där äckelblommor som luktar peck så fort man tar på dem men som mamma bara älskar.

På söndagen så fortsatte vi med plockandet o efter det bjöd mammsen o pappsen på söndagsstek. Jag va lagom mör vid det laget men färdiga blev vi. Fick även hem alla kartongerna



Vet knappt inte vart jag ska göra av allt. Blev att mammsen prackade på mig mer än jag tänkt men jaja. Jag får väl ställa det som inte får plats på vinden om inte annat. Är i desperat behov efter vitrinskåp tror jag.
  O jag har fortfarande inte hittat den lilla asken med små leksaksfår som pappa lekte me när han va liten o små kakelbitar. Jag fick dem för några år sen för Lars får leksakstraktorerna. Detta me att jag inte hittar dem stör mig enormt. De finns nånstans i mammsen o pappsens hus!

Men här kommer ivarjefall en bild på min finservis. Jag vet att matservisen inte är samma som kaffeservisen men jag gillar när det är olika. Det va själva iden. Både mat och glasserviserna är köpta second hand medans kaffeservisen är ny. Jag gillar det där me second hand istället för att slänga.



Självklart skulle Stella vara me på bild. Bilden är lite suddig så jag tror jag får rengöra min mobil lite. Men ni fattar va jag menar. De pyttesmå dukarna under sockerskålen o gräddsnipan har min farmor virkat om jag inte minns helt tokigt. Kul när saker kommer igen. Silverbrickan har jag nog fått av mammsen. Börjar bli lika virrig som hon.

O till det här me skolan. Jag pluggar så jag nästan somnar. Bokstavligen. Har bestämt mig för att göra the final teoriprovet på tisdag nästa vecka. Börjar bli smått nervös. Men det kommer säkert gå bra.
  Förra veckan mailade jag några företag som jag är intresserad av att antingen praktisera eller jobba hos. Igår fick jag svar från ett o ska dit nästa vecka på möte!! Jag kom hoppandes ut ur båset när jag läst detta (dagens teknik med mobiler) o rusade fram till Roland (typ chefslärare). Han sa att jag skulle ringa direkt så det gjorde jag. Han, chefen på företaget, sa att funkar allt på torsdag o sen allt me praktik så kan det finnas möjlighet till anställning till sommaren. Vadå att jag e glad!!

Från en sak till en annan. Hade varit o handlat frön till grönsaker jag vill odla på min balkong. Har ju min lilla dröm om halvt självförsörjande så varför inte börja nu. Så när jag kommer hem har jag fått ett papper från HFAB att min balkong kommer vara stängd för mig mellan vecka 16-23!! Jag typ shit, va gör jag nu?! Men så påminde Annelie i skolan mig om att jag kan ju bara sätta en påse (genomskinlig) över så kan de förgro där. Jag hade tänkt låta dem stå i fönstret men nu får de stå lite längre. Blir till att plantera i helgen. Typ fredag eller nåt. För på lördag ska jag spendera HELA dagen, eller stora delar av den, med Jennypenny för hon fyller 25!! Hon börjar bli stora flickan nu.

Som avslutning för idag lägger jag upp denna bilden jag hittade på en av mina favvobloggar Emily A Clark



Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar