onsdag 21 mars 2012

Jag är sjuk :(

Jag har känt att det varit på g några dagar. Sådär i ögonen o haft svårt att fokusera i skolan. Så idag vaknade jag med halsont och feber. Jag som verkligen inte har tid med detta! Jag har bara några veckor kvar i skolan o känner blåslampan i röven. Vist, jag borde hinna men känner att jag hellre vill ha lite marginal till gränsen. Så imorgon blir det att proppa mig full me iprem, berocca boost, nasonex o renixin så jag kan hålla min kropp i chack. Jag kan ju vila i helgen o jag har bannemig sett till att vila idag. Somnade igår vid niotiden på kvällen, vaknade o mådde skit, ringde läraren o sen somnade jag om. Jag vaknade inte förrän 12 på dagen!! Inte bra men det behövdes väl. O nu, tjugo i sju, känner jag mig att jag kan lägga mig igen. Så jag ska laga lite mat till imorgon o sen kolla film tills jag somnar. Har sett två idag. Började med filmen Sahara


En för mig jättebra film helt i min smak, men det som verkligen fastnade, var att de pratade i en scen om en sorts snäckskal, cyrtopleura costata linnaeus, som är helt underbara. Skulle så gärna ha ett par på väggen med en fin bakgrund och en överdriven gammal guldram.


Är de inte helt underbara? De kallas även för änglavingar o det med rätta. Det fick mig att googla snäckskal o såg de här godingarna. Tänk att ha denna ståendes på borde som härlig prydnad


Säger bara O MY GOD! Vill ha en sån. Tyvärr får jag väl resa dit där de finns o plocka själv.

Kom även över denna fina bilden på en lampa



o kände att denna skulle vara perfekt i mitt vardagsrum. Dock stod det inte vart den finns att köpa så jag började zooma på den lilla etiketten o googla. Jag hittade den! Den finns här. Här ser den dock inte lika fin ut men det är samma. O så najs. Började spana in lite fler lampor o hittade en massa fina. Bla dessa



Den första är en badrumslampa o som skulle vara perfekt att ha över spegeln i gästtoaletten i mitt framtida hus o att ha som enda ljuskälla. Det är ju i det stoora badrummet som man vill se bättre. I det lilla ska det va mer myspys.
  Lampan under är en bordslampa som är helt otroligt vacker! Jag vill ha denna! Den får mig att tänka på mina barndomsdagar när pappa jobbade för Walter Bengtsson. Ni som vet hur hans konst ser ut, ser ni likheten? Lägger upp en bild så ni får se


Denna är visserligen i svartvitt men den här kontrasten med det silvriga och emaljen. Det ger sådana varma känslor i magen.

Nu, den senaste filmen jag sett, är The Big Year. Den va otroligt rolig på ett mysigt vis o får mig att vilja spana på fåglar. Dock skulle jag knappt känna igen en blåmes fast jag gått jägarexamen o borde känna till ett hundratal.


Det är faktiskt en av få filmer som jag gillar med den vithåriga snubben. Han brukar va så överdriven men här är han nästan normal. Me like.

Såå, det här är min dag av o kurera mig. Ska packa en medicinväska till imorgon så jag överlever. Detta är inte kul.

Over and Out


PS. den dumma mäklaren för huset jag skrev om förra gången har inte hört av sig. Va e det för stil lixom. Jag undrade genuint om det va källare under hela o om han skulle kunna rita upp en ca planlösning o vad det är som behöver renoveras. Är inte det hans jobb att svara på frågor? Han kan ju inte veta att jag inte tänker köpa det. Han kunde isåfall svarat att han inte svarar på sådana frågor. Tycker jag. Eller så är det bacillerna i kroppen som gör mig extra jurig. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar