söndag 11 mars 2012

Söndag, Mello och Miss cupcake

Igår va det mellomys hemma med Stella. Amelie, som jag brukar se det med, hade ett tragiskt dödsfall i sin sambos familj så de ville ha lite egentid.


Så jag åkte o handlade med pappa, köpte marängswissbakelse till honom som tack för att han följde med, o bunkrade upp mig framför tvn. Hade såklart lite smskontakt med Amelie om bidragen men saknade det vanlige sågandet vi brukar ha av deras outfits o uppträdande. O när jag tänker efter såg jag inte om han som spelade cello i TopCats stod på den som på delfinalen eller va det nu hette.. Det va coolt.
  Men allt som allt va jag väldigt nöjd med den som vann. Även om jag bara älskade Molly o Lisas låtar. Och självklart TopCats. Det va sväng i den låten. Men jag tror vi har ett riktigt bra bidrag till kvalningen den 24 maj. Då Amelie, får vi bänka oss i soffan igen.


Diggar hennes stil. 


Jag har ju som sagt nämnt på fb att jag vill ställa upp i dr Oetkers cupcaketävling. Det skulle vara askul och jag får bidra med flera bilder. Så nu är det bara att öva och öva. Dock vet jag inte om jag har några bra ideer.. Det e ju själva utseendet som räknas även om man ska dela sitt recept med. Men det ska bli intressant det här. Jag funderar på att ha tema.. typ dop eller bröllop eller kalas.. eller kanske svensk midsommar. Eller en film. Jag har reda en som gärna ställer upp på att äta upp bidragen efter de är gjorda och fotade. Kanske skulle fixa en fotograf så bilderna blir bra. Min svägerska har en superkamera. Lite mer krut i den än min mobil. Mm det tåls att tänka på. Presentationen är ju med viktig så man får rätt känsla av cupcaken. Går ju inte bra att ha doptema med en skräckfilm i bakgrunden. Eller en soppåse som väntas på att slängas. 


(Lånade denna bild från dr Oetkers hemsida)



Idag är det som sagt söndag o jag har inte gjort nåt av det jag hade tänkt göra. Läser boken Shogun av James Clavell för sisådär tredje gången. Tycker den är så mysig och fick för mig att jag hört att den gjorts till en tvserie. O så rätt jag hade så jag har sett det första avsnittet. Specialeffekterna de hade på den tiden den spelades in är bara så mysiga. O bara det hur mycke tanke och fantasi som krävs för att göra det. Alla små lösningar och uppfinningar. Sådant som bara löses med "några" knapptryck i datorn idag. Börjar bli riktigt gammal o tantig nu när jag säger, det va bättre förr haha. 

Med det säger jag även

Over and Out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar