måndag 12 mars 2012

Vårfeelings deluxe!!

Idag har jag, som säkert otroligt många andra, haft vårfeelings deluxe. Det har varit så härligt väder och jag har suttit inne och pluggat. Gjorde ivarjefall två prov så vi får se hur det går med dem. Typ halva lernia är sjuka och två av tre lärare med. De har inte kommit undan. Jag hoppas de vill hålla sina bassilusker för sig själva så jag kan bli klart med utbildningen. Men åter till vårfeelings. Kunde inte låta bli att kika in på IKEAs sida för o se om deras sommarmöbler har börjat komma och DET HAR DEM! Jag spanade in allt och önskar jag hade en altan och riktig trädgård men jag får nöjja mig med min lilla balkong. Hittade dessa ärligheterna



 Så underbara och ljusslingan är helt fantastisk. Bara mååååste ha! Den går på solceller eller va det heter så den är värsta bra för miljön med. Sen tänkte jag bli bättre med det där med hemmaodling. någon som haft balkong och kanske vet vilka grönsaker som passar bäst..? Eller så kanske det går att googla.

Efter jag spanat in IKEAs sida kunde jag inte låta bli att gå in på Rustas för o se om de hade fått in sina sommarsaker. Och det hade de! De har bänken och elgrillen jag vill ha!




Väldans prima. Så nu längtar jag till våren ännumer. Eller rättare sagt sommaren.




Har idag pratat med min ena lärare, Kent, för o se om det finns fler tigsvetsningsföretag än de tre jag vet. Det gjorde det inte. Det finns ju bolag som kanske har det som en liten del, men inte så man kan jobba hos dem som det. Så jag har mailat mina vänners vän Samuel för o se om han menade allvar med sitt prat om kontakter uppe i Skillingaryd. Kanske kommer jag flytta dit för en tid. Vi får se. Har ju som sagt tre företag här. Dock anställer inte det ena, så det blir två kvar. Fast det ena av de två ska anställa fler i framtiden. Så bara för mig att visa framfötterna.

Nu ska jag tillaga nån kalvfile jag hittade i frysen. Tänkte fräsa vitkål och gul paprika i smör med vitlök o ha till. Experimenterar lite med det receptet jag fick av Jenny när jag va där för några veckor sen. Ser fram mot om några veckor då jag ska dit igen för min lilla stumpa blir 25!

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar