torsdag 24 november 2011

Torsdag o mys

Idag är det torsdag o det e likamed GRIMM! älskar denna serie. Har sett alla som gått på tv (2 avsnitt) o vill se alla som kommer. Precis lagom spänning för min rädda smak. Va nära att slå över på annan kanal några gånger men det gjorde jag som tur va inte utan höll hårt i filten istället.

Men före det va Sara på besök. Hon hade kommit ihåg att köpa en lyckokatt till mig så nu står den fint i hyllan. Dock hade hon inte ätit nån insekt vilket jag kan förstå. Just det ja, hon har varit 3 veckor i Thailand o rest runt med två kompisar. Verkar ha haft väldans kul. Jag hoppades personligen att hon skulle ha tråkigt (ironi)

Innan dess va jag o handlade med mammsen. Jag ska baka pepparkakor och lussebullar. Får inte äta nån själv men kommer träffa mycke familj i helgen som säkert gör det åt mig. Det roligaste är ju att baka. O sen dekorera pepparkakorna. Har köpt massa florsocker o strössel till detta. Lussebullarna ska INTE dekoreras med russin för det e så jäkla äckligt (nu svär jag tillomed) Äter gärna russin som de är men inte när de varit i ugn. BLÄ!

Har fått lite närmare besked om soffan. Kan hämta den på måndag om nu både pappa o Lars fortfarande kan efter helgen. Min syster skickade mess om att det kommer bli lekar på söndag.. så vi får hoppas att alla ben är hela när vi kommer hem. Längtar så till allt roligt (inte ironi)

Pratade även en stund med tanten (Fia) om min vikt. Äter Herbalife för er som inte vet det o det går faktiskt ganska bra. Sötsuget har minskat o jag är piggare. Men änsålänge är det allt som hänt. Kämpar vidare för kan Fia kan jag.
Det är lika roligt varje gång hon ringer för hon heter igentligen Ann-Sofie precis som jag! Inte många som gör det.

Nu har jag nog svamlat färdigt för idag. Får se om jag orkar göra bullarna nu.. klockan är snart tio. O sätta pepparkaksdegen. Följer recepten från DrOetker. Köpte pepparkakskryddor från dem o tänkte att jag kan ju alltid testa deras recept. E det nåt o ha så e det.

nu Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar