fredag 18 november 2011

Fredagsmys

Har spenderat dagen hos mor o far för att såga färdigt det sista på mina pallar. Tänkte använda vanligt sandpapper bara att fixa till det men pappa tycker jag ska använda ett slipverktyg som han inte äger. Tror att det är en förevändning för att han ska få köpa ett nytt verktyg. Han bara älskar verktyg och har ögonen på en satts av nåt slag på Maxi. Jag vet inte hur många gånger han har visat sig sin väska full med bitsar o borrar. Han är så söt min gamle far.


Här sitter mor o far när vi va på en av alla utflykter han drar med oss på. Kan säga att den här va kanske inte den bästa haha. Han drog med oss till ett konstverk som de borde ha en som kollade hälsan på innan man klättrade nerför stupet för att komma till.


Det värsta va nog när vi skulle ta oss därifrån. Uppför branten igen. Men nog om gamla minnen.

Mina pallar blev alltså inte färdiga idag heller. Kanske skulle köpa det där verktyget själv och råka "glömma" det hos pappa när jag får pengar haha.

Jag har nu ikväll set en av världens mest UNDERBARA film. Och jag skämtar inte. Denna slår otroligt många o att den är baserad på en riktig historia gör ju bara saken ännu bättre. O tänk hur långt man kan komma bara man har någon som tror på en när man själv gett upp o låter personen komma nära. Det är otroligt. O att det finns sådana människor som kämpar för andra så villkorslöst. De borde få medaljer allihopa. Filmen jag pratar om heter the Blind Side.


Jag säger bara det. Ni kommer ändra åsikt om mycket när ni sett denna. En fantastisk film.

Nu ska jag gå och sova för imorgon ska jag försöka tjata med mig mamma till Wapnö julmarknad. Kommer bli otroligt svårt men jag ska lyckas detta året!

over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar