torsdag 10 november 2011

Tapeten

Tapeten jag har i min lägenhet som fondvägg är helt UNDERBAR! Såg den när jag kollade runt i våras och blev helt kär. Kunde inte sluta tänka på den så jag höll alla tummar o tår om att den skulle ingå i HFABs godkända kollektioner. O vet ni vad, DET GJORDE DEN! Så glad jag blev! Så jag har den nu som fondvägg i köket och rummet och är så otroligt nöjd. I hallen o resten av väggarna har jag en enkel vit tapet med en skimrande rand som syns i vissa ljus för att det ska bli lite roligare. Vill att fokus ska ligga på min WONDERFULLA tapet.

Detta är en visningsbild de har i katalogen. Helt underbar!

Till denna tapet har jag ett par lila gardiner jag köpt på IKEA som jag bara älskar färgen på

Men jag har inte omslagen utan låter dem bara hänga. Tycke omslagen är rätt fula faktiskt. 
Funderar på att köpa ett par till och ha en längd över balkongdörren så att det döljer den hemska rullgardinen. 

Och ja, jag har en tjocktv. När det gäller sådana teknikprylar är jag en sån som använder grejer till de går så sönder att det bara är att skrota. MEN jag har den på en superfin tvhylla, också från IKEA, som faktiskt köptes på REA! De hade nedsatt pris på den just då.

Den är så najs. Älskar det här industriella med det gamla. Stilrena med det slitna och busiga. 

Till detta har jag ett soffbord som jag köpt på blocket men är ursprungligen från mitt kära IKEA. Soffa och fotölj kommer från min systeryster i skåneland. Dock har jag inte bestämt mig om jag ska ha soffan framför fönstret eller väggen som gränsar till köket. Sängen har jag utmed väggen där badrummet är och tvn på den sista. finns inte så många andra lösningar. Har funderat på en våningssäng men då hamnar ett ben mitt i rummet. O bygga om så att den hänger i taket vet jag inte riktigt om jag vågar.. me tanke på att det är min SÄNG det handlar om o dessutom tror jag inte min tos vågar komma upp på den höjden.. hon e lite tjoddig. Har även funderat på att ha en viksäng som viks ner från väggen.. men då kan jag ju ändå inte ställa nåt på ytan för det måste ju flyttas hela tiden o jag misstänker att jag inte kommer vika upp den direkt ofta heller. Så jag har bestämt mig för att göra en sänggavel. Har fått skumgummimadrasser från min lillebror o hans familj. Har hittat en supersnygg duk som jag kommer köpa. 

Bara älskar det mönstret och det är väldigt likt bakgrundsmönstret med ;) 
Själva formen på gaveln har jag tänk mig nåt sånt här

Fast med typ armstöd och en lampa i mitten. Typ som den här för den har på och avstängning väldigt tillgängligt
Den är kompis till lampfoten i köket och jag gillar när det är övergående tema eftersom lägenheten är så liten. Det finns en rätt snygg lampa på fot i samma märke (från IKEA självklart)
Dock har jag inte den skärmen i köket utan ett eget hopkok. 

Nej nu ska jag se färdigt på lyxfällan. Har fått många bra tips därifrån genom åren.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar