fredag 11 november 2011

Gör-Det-Själv

Jag älskar det här med Gör-Det-Själv. Återanvända saker istället för att slänga. Min lillebror och hans fru har kasserat en massa saker när de flyttade, som de inte behövde, men som jag kan få användning av. Är sugen på att bygga ett badrumsskåp/kattlåda ungefär som den här
Vad jag har sett går det inte att köp en sån i Sverige så varför inte göra en själv. Fast jag vill ha med två dörrar så att jag kan ha badrumssaker på ena sidan. Måste bara hitta en låda som passar mina mått sen. Eller så tar jag och köper sån där tjock byggplast och häftar fast och när den blir för äcklig tar man bort den och häftar dit ny. Givetvis då bara på 3 sidor så att man får ut den smutsiga sanden.

Har även som plan att göra om ett vanligt köksbord till ett avlastningsbord som ska stå vid fortändan av sängen och tjänstgöra som just avlastningsbord och skrivbord så jag har nånstans att pyssla. Göra om skokartonger och klä dem i roliga papper och ha sakerna i. Tror jag kan bli riktigt bra. Dock behöver jag en pall jag kan ha under bordet som bara är att dra fram sen men det får bli ett senare projekt. Vem vet, kanske hittar en gammal stol som jag kan såga av ryggstödet på hos mamma och pappa o sen klä med tyg. Måla lite med.

Ska se om jag får pappa till att åka inom K-rauta o kolla på färgprover som jag kan ha som tema i min lägenhet. Det är alltid bra att ha saker att utgå från och komma ihåg. Mina är och beige, lila, svart, vit och funderar på en blå nyans.. för att liva upp det hela lite. Nu i juletid kommer jag byta det lila mot mossgrönt. En riktigt läcker färg och de har billiga gardiner i den färgen på Maxi. En annan favvo affär.

Nu ska jag göra mig iordning till att åka med pappa hem när han slutat jobba.
Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar