fredag 11 november 2011

Ibland blir det inte som man tänkt sig..

Går glatt för att möta pappa, febern gjorde att jag blev helt svett av att gå runt kyrkogården. Lagom kul men hann se ett helt underbart träd o även fota det. När jag får mitt drömhus ska jag ha ett sådant träd. Eller kanske tre.. 


Ett helt underbart träd. Såhär ser det ut i närbild


Tänk att ha detta som man kan pyssla med när som! Särskilt i juletid som nu.

När vi kom hem till Harplinge så hade pappa lite att göra så jag tänkte att jag ger mig på det själv. Såga isär ett bord ska väl inte vara så svårt. Yeah right. Fick inte ens igång sågen så pappa fick hjälpa mig. När vi sågat itu det märkte vi att bordsskivan har slagit sig så jag måste hitta en ny. Eftersom jag vill måla om det borde det inte vara så svårt. 



Men det projektet med skivan ska jag ta tag i imorgon igen. Så jag tänkte att jag ger mig på nattusborden o fick en tanke.. kanske inte världens bästa jag haft... den löd VA I HELA FRIDEN FICK MIG ATT TRO ATT DET ÄR DÖRRAR PÅ NATTUSBORDEN!? Det är LÅDOR! Så det blir inget badrumsskåp/kattlåda nu.. Får tänka vidare på den utan de kommer bli pallar (sa ju det Jenny att jag kommer lösa det). Så jag började såga, nu när jag visste hur man använder den. 


(I bakgrunden, om man tittar riktigt noga, ser man först Thor som sitter o hejjar o ännu längre bak hur Saga jagar den där saken man använder när man ska lyfta upp bilden så att man kan laga ett hjul. Pappas fredagsprojekt. Hon såg väldigt rolig ut.)
Jag sågade av de utstickande kanterna på sidorna eftersom jag ska klä det hela och lägga på skumgummi. Tyget tänkte jag köpa på MAXI o ser ut såhär


En helt underbar färg och eftersom det är två gardinlängder i den kommer jag ha tyg över till kuddar. Hur najs som helst. (Självklart ska jag ha ett tyg mellan skumgummin och tyget men det är inte lönt att visa.)

För några månader sen köpte jag två dörrknoppar på Åhlens som jag är helt kär i och tänkte ha liggandes som prydnad men har nu bestämt mig att ha på lådan som sitter i den blivande pallen. 

Det är ju en hylla under och det går ju inte för sig. Så jag vände pallen uppochner o mätte och ritade ett mönster som jag sen ska skära ut. Borrade hål i hörnen så att det ska bli lättare att såga (jag är ju inte så haj på det här med sågar) o borrade större hål för att ha nånstans att börja me med sticksågen. Ska börja såga, den sätter igång men vägrar att tugga trä hur mycke jag än tryckte den framåt. Pappa kom för att titta (jag avbröt han ett antal gånger, särskilt med borren för av nån anledning bara lossnade borren/bitsen för mig) o mycke riktigt. Jag hade hittat den trasiga sticksågen. Men va den hela va visste han inte. Då kom mamma, saga glömde bort att störa både pappa o mig och sprand, väldigt självmordsbenäget, mot mammas bil. Hon har lixom inte riktigt fattat det där med att bilar kan vara farliga även om man känner den som kör. Thor har samma problem. Oden satt mest på ett traktordäck o såg cool ut. De började även bli ordentligt mörkt så jag packade ihop och gick in me mamma. Stackars pappa fick ju inte mycke gjort men kom snart efter. 


Jag hoppas det kommer se bättre ut imorgon när jag sågat till det.. Men det återstår att se. 

over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar