måndag 21 november 2011

Drömhus

Måste bara berätta om detta hus som jag stötte på när jag läste en blogg igår. Blev helt kär och letade upp arkitekten. Han hade andra fina hus men inte i samma klass som detta. Kollade runt på hans sida men kunde inte hitta planlösningen. Tillslut blev det frustrerande så jag mailade honom i idag fick jag svar. Med bifogad planlösning! Så glad jag blev! Har nu studerat den en stund och kommit fram till att den är hur bra som helst!
Här kommer bilder på huset och sist men inte minst, planlösningen!


Det ser ut som om det vore taget ur en saga. Så underbart sött. Älskar liggande panel med.


När man kommer in möts man av denna härliga trappa med en liten mysbänk.


För att komma in i badrummet på nedervåningen går man genom ett litet kontor.


Sen har vi det underbara köket med dess detaljer o min älskade köksö. Älskar köksöar.


Jag gissar att kyl o frys finns bakom dessa högskåp.


Jag gillar inte riktigt marmorskiva.. inte äkta ivarjefall. Det har med ljudet att göra när man sätter ner en tallrik eller ett glas. Dock börjar jag mer och mer gilla porslinshoar i kök. O blandarna ska vi inte prata om. Helt sagolika.


Här skulle min finservis göra sig otroligt bra. 


Så underbar eldstad med inbyggd bokhylla. Älskar även bänken i fönstret.



Här är lite bilder på utsidan. Helt underbart fönster i sovrummet.


O pelarna som bilen kör igenom till garaget. Utsökt.


Här har de tom byggt ihop garaget med huset med hjälp av en mur o fontän. Jag är kär!


Här är nedervåningen. Älskar hur garaget går ihop med huset. Och att det finns TVÅ trappor. Jag som älskar trappor.

Övervåningen är perfekt. Finns eget bad till barnen o till stora sovrummet. Finns även walkincloset o ett utrymme där jag kan ha kontor med mina pysselsaker o ha lite bibliotek! Kan det bli bättre?! 
Över garaget finns det ett utrymme som kan inredas som en liten lägenhet eller sovrum till det äldsta barnet. 

Jag älskar detta huset. Nu ska jag bara hitta nån att bygga det med. Eller vinna på lotteri. 
Företaget som ritat huset finns här WittConstruction. Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar