söndag 13 november 2011

Fars Dag o torkade Apelsiner

Idag är det fars dag. Men jag sitter hemma för mammsen o pappsen har varit på gåsamiddag i Hishult. Inte alls avundsjuk nej. De va där me några vänner o hade tydligen jättetrevligt. Va kul för dem.

Idag är jag bara en aning bitter. Febern vill inte ge med sig o kommer antagligen inte kunna träna imorgon.

Gårdagen hos mina parents va ok. Va där i några timmar men det blev inte mycke gjort för det. Det va knepigare att använda sticksågen än va jag trodde men det kommer bli bra till slut. Behöver köpa sandpapper o sen färg.


Det behöver jämnas till lite. O här ser vi nästan en closeup på de hemska handtagen.

Kollade till mina torkade citrusfrukter innan. Tänkte varför köpa torkade apelsiner när man kan göra det själv.

Såhär gjorde jag:

ställde ugnen på ca 50-75 grader.
Skivade de citrusfrukter jag ville ha o la på galler.


Sen in i ugnen hela köret.


Sleven är där för att fukten ska kunna komma ut.
Efter en timma ca började jag kolla till dem för jag ville ha så mycke färg det gick.
Såhär blev resultatet.


Jag la dem på ett örngott för av nån anledning hade alla mina kökshanddukar fått fötter. De frukter jag använde va apelsin, citron, lime och blodapelsin. Är otroligt nöjd över resultatet och det luktade ljuvligt när jag gjorde det. Närstan som man skulle ha det som "bakgrundsdoft" när man har hem folk. Slänga in några apelsinskivor i ugnen haha.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar