söndag 26 augusti 2012

Söndag o jaktmässa

Igår ringde pappsen o undrade om jag ville följa med till Höör på jaktmässa. Javisst sa ja så vi gav oss iväg idag. Det tog längre tid än vi trodde att ta oss dit men vi kom fram till slut. Vi hade sån himla tur att bara träffa på trevlig parkeringspersonal som visade oss en parkering väldigt nära ingången. Pappsen har ju skadat foten. Parkeringen va billig men inträdet svindyrt. Men det va det värt. Det va så otroligt mycke att titta på! Tom hästuppvisning. Vi knatade runt bland alla stånden o hittade massor vi ville köpa men det va så mycke saker så pappa köpte bara ett bälte, koppel och en sån där sak som suger luften ur påsar man ska frysa. Jag hittade nada. Dock precis innan vi skulle gå till bilen så hittade jag ett stånd med en man som gjorde smycke av gamla silverteskedar. Hur coolt som helst o nu ångrar jag att ja inte köpte nåt. Jag hatar när man inte hittat nåt när man e på sådana här saker o sen köper nåt bara för att man ska köpa. Men det där armbandet jag fastnade för skulle jag nog ha köpt. Får göra ett själv kanske. Pappsen o jag funderade i bilen vilka verktyg man kan behöva.

De såg ut såhär ungefär


De hade formen som halsbandet. Släta och enkla.


Men satt ihop som det här fast utan mönstrena då.



Sen såldes flera sådana här saker o de traditionella ringarna


Hur coolt som helst o nu när jag googlar så finns det en del som gör sånt här men inte lika billigt. Så sur jag blir såhär i efterhand! Men jaja. Sånt är livet.

Nu ska jag se film o tänka på annat.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar