torsdag 23 augusti 2012

Badrum

Är det något rum i lägenheten jag är minst nöjd med så är det badrummet. Det har helt enkelt inte riktigt fallit på plats men det ska det bli ändring på.
Jag har kollat runt lite o hittat de här godingarna






Lite sådär bohemisk oas hade jag tänkt mig men inte för mycke. Hela rummet är vitt så lite kakeldekor från Panduro skulle sitta fint. Bara en rad då så att det inte blir för mycke. Som duschdrapperi skulle det passa med det från Åhlens. Det blir mönster men inte så iögonfallande. Tänkte mig två stycken som hänger som gardiner med tex toffsarna ovanför. Går ju att sätta fast sådana där krokar med tejp så att man kan hänga dem.



Sen kunde jag inte låta bli att ta med de här två. Om inte köket kaklas om så blir det nog denna kakeldekoren. O filten, helt underbar! Älskar filtar.

Jag har funderat mer på capen från Lindex o är den lika fin i verkligheten blir det nog den.


Den är ju perfekt nu när jag går ner i vikt. Den är så läcker med så jag kan dö.

Igår lagade jag kräftsoppa. Den blev mums men lite stark. Saknar bröd att doppa i men det får jag ju inte äta. När jag va hos mina päron o tillagade den (lånade deras kök då mitt är nerpackat) så kom pappa hem o sa att han fått en balk över sig! En olycka på jobbet. Det blev till att packa ihop allt o åka in till akuten. Som tur är blev han inte allvarligt skadad. Han skadade foten illa men den är inte bruten. Söta Saga märkte att nåt va fel o vägrade lämna honom o skulle sitta i hans knä hela tiden. Så sött med djur. De märker direkt när saker inte är ok.

Nu ska jag försöka städa runt alla lådor o kassar.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar