fredag 24 augusti 2012

Lampa

Jag klädde ju om min rislampa för nåt år sen från det här


Till det här


Tyvärr ser den inte lika fin ut längre. Pappret har krullat sig lite o så så jag funderar på att klä om den med samma stil fast i tyg som jag först sprayar med stärkelsespray. Tänkte typ chiffong, tyll o spets kanske. Kanske nån ring i guld.

Panduro Hobby har ju bytat lokaler så jag ska nog dit redan idag o spana lite. De har massor med fint tyg o kanske har de i butiken nu. Ska även spana in kakeldekoren som jag skrivit om tidigare. Har räknat ut att jag behöver tre paket o jag tänkte ha dem i en rand som följer kaklet. Jag har bara kakel vid badkaret och handfatet. Kanske jag skulle ta de yttersta kaklena så blir det en ram. Fast det kan bli för mycke o det krävs en del paket till det.


Men gillar iden. Fast nej, blir en rand. Ska ju ha duschdrapperier med.

Ska även spana in stansar till tavlorna jag vill göra. Ni minns väl de här


Fast jag ska nog ha cirklar istället för hjärtan o färgerna ska gå i två nyanser av turkos o två nyanser av lila. De två accentfärgerna jag har utöver de vanliga i svart o vitt.

Nu ska jag göra mig iordning litta.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar