tisdag 29 maj 2012

Tisdag, tisdag, tisdag

Oj vilken dag. Drömde om att byggarna satt upp balkongräcket så jag tittade ut med viss förhoppning men icke. Där e inget räcke än. Den som väntar på nåt gått säger dem. Jag vet inte jag.
Sen gjorde jag mig iordning för besöket hos doktorn. Proverna skulle tas på fastande mage så det blev ingen frukost. Nervös tog jag mig dit men det visade sig att han blev jätteglad över mitt beslut. Jag va lite rädd att han skulle bli lite putt över att jag fixat med egenremiss o lite gått bakom ryggen på honom men icke. Han blev riktigt genuint glad o sa att är det nåt är det bara att ringa. Det va skönt o höra. Han hade inget imot att ha hand om efterbehandlingen o jag kunde slappna av något. Men så va det de här blodproven. Jag pratade nervöst med sjuksköterskan. Hon tog fram plaströr efter plaströr. 4 st. Jag höll på att storkna. Sen kom en till sjuksköterska o de tittade på remissen gemensamt. De har tydligen inte samma färger på rören i alla län o den nya systern tog fram två rör till. Nu mådde jag verkligen inte bra men jag försökte se glad ut. Det e ju hur mycke blod som helst som skulle tas! Jag babblade på om glass o rätterna jag tagit hejdå till o ätit en sista gång. När det gått en halvtimme o andra sticket så hittade hon äntligen en ven som inte gömde sig alltför mycke. Jag va i upplösningstillstånd men försökte hålla mig lugn. Tyvärr gick inte det så bra då ena systern frågade hur jag mådde. Inte så bra svarade jag o de fick sänka ner stolen så jag hamnade i nästan liggande läge. Hon sa till mig att jag skulle stanna hos dem. Jag gjorde mitt bästa o sen va det äntligen klart o jag kunde andas ut. Ta prover på fastande mage är inte min grej tydligen. Förstår inte riktigt heller varför jag är så rädd. Att tattuera mig är inte alls lika farligt.

Sen bar det iväg till arbetsförmedlingen. När jag tog min lapp va det nr 9. Jag hade nr 25. Jaha tänkte jag. Det va ju typiskt. Jag la upp benen på en stol o tog det lugnt. Lite smått frustrerad. Men som tur va gav en gubbe upp efter en timmes väntan så jag fick hans lapp. Nr 16! Då va det nr 12 som va inne så det gick rätt fort. Lite smått glad i hågen när det va min tur gick jag in till arbetstanten. Vi snackade på o så sa hon att hon visste ev en svetsare som kunde tänka sig ta till sig en praktikant. Jag blev superglad o hon ska ringa honom o sen ringa mig. Tänk vilken tur. Hade jag inte fått lappen hade jag kanske inte hamnat hos henne o då hade jag inte fått denna chansen. Överlycklig tog jag mig hem o åt lunch.

Sen vid 4 kom Thea o Elsa på besök. Lars o Marie skulle skriva papper på ett hus. Yes de fick det! I höst flyttar de. Är så otroligt glad för deras skull. Ungarna o jag lekte lite i lekparken vid mig tills det började regna. Då gick vi in för o måla några mästerverk o läsa lite Nalle Puh. Sen kom Lars o Marie o då bestämde sig Thea för att jag va smutsig o tvättade mina armar med diskborsten o vatten. Sen skulle det målas naglar. Hon kom ihåg vilken ask jag hade alla i. Tyvärr skulle hon tvunget torka av det precis när jag målat klart hela tiden. Tror hon ville testa alla i asken. Har några stycken i roliga färger. Känns väl kanske lite sådär att de jag använder nu när jag snart e 28 är min brorsdotter lika förtjust i o hon e 2½ typ.. men jaja. Får väl se det som att jag har barnasinnet kvar.

Nu ska jag se på Desperet Housewifes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar