onsdag 16 maj 2012

Igår

Vilken dag det va igår. Minns inte stora delar av den pga nervositet men det gick bra. Superbra. Känner mig så nöjd med mitt val. Nu ska jag bara få till en praktik med så kommer allt vara toppen.

Dagen började med att jag gick upp, åt, tog bussen till stan, promenerade till tågstationen och klev på tåget. Tänkte köpa biljett på tåget eftersom jag har lässvårigheter o ville få det rätt. Väntade på konduktören men hon hann inte komma innan vi skulle gå av i Laholm. Jag frågade busschauffören vart jag köper biljett o han svarade att det får jag göra i Helsingborg. Så jag sätter min på bussen o somnar. Vaknar när vi är inne i Helsingborg. Har inte lyckats äta lunchen än och jag känner ingen hunger.
På bussen hör jag hur en pratar om att hon ska till Malmö o att hon kanske vet hur man hittar från bussen till tåget så när jag kommer av så frågar jag henne så vi har följe till tåget. När vi kommer på det som kommer det äntligen en konduktör som jag kan betala för biljetten. Hon säger att hon kommer snart för hon måste hämta maskinen. Skönt kände jag. Rätt ska ju vara rätt. Så jag sitter o pratar med kvinnan hela vägen till Lund om allt mellan himmel o jord och hon är jättetrevlig. Hon hette förresten Eva. Så är vi framme i Lund o jag ska hoppa av. Nu är jag så nervös att jag defenitivt inte kommer få ned salladen jag har med mig så jag ringer en taxi. Tänkte att eftersom kunduktören inte kom tillbaka o ville ha betalt så jag åkte gratis så hade jag råd me taxi. Det va en jättetrevlig man som körde den och han körde mig ända fram till dörren vilket va jätteskönt för jag hade aldrig hittat. Särskilt inte i det tillståndet jag va i.
Sen startade hela balunsen. Kan ju säga att jag gick vilse där inne hela tiden o visste inte ens till slut vilket som va upp o ner. Men allt gick bra. Över förväntan. Så nu längtar jag till mitten av augusti. Då kommer mitt nya liv starta och jag kan knappt vänta.
På vägen hem gick allt kanon o jag köpte nu en biljett på kontoret innan jag gick på tåget. Åkte samma resa, från Lund till Helsingborg med tåg, sen från Helsingborg till Laholm med buss o från Laholm till Halmstad med tåg. Promenerade tillbaka till city på otroligt lätta fötter i det fina vädret o kunde inte tro att det va sant. Vilken dag igår o allt känns som en dröm. En härlig mysig suddig dröm.

Nu ska jag ta tag i körkortet. Det ska bli nice. Riktigt nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar