söndag 27 maj 2012

Söndagströtter

Både igår o idag har jag stått några timmar i parken med teatergänget. Igår stod jag mest ensam men vad gjorde det, det va ju hur mycke folk som helst som va ute o Anna o Patrik kom o hälsade på o höll sällskap. Det kom fram en gubbe som va glad o rosig om kinderna o som gärna ville vara me. Han babblade om Conny o lite allt möjligt. Vist sa jag o Anna, vi behöver män så det e inga problem. Jag hade ingen aning om att ha va politiker men shit the same, alla e välkomna.


Jag märkte rätt snabbt att vi inte fått bästa platsen. Dels för att det hela tiden regnade på mig o sen verkade det som att det va en liten bakgata. Anna, Patrik o jag pratade om det o kom fram till att det vore nog inte så svårt att få flytta vårt lilla bord så jag frågade värdarna som skulle leta reda på den här mannen


Lilla Daniel. Han är ju en pärla så han sa självklart ja. Dock märkte jag idag att det inte va kanske bästa platsen. Till höger hade vi korvstånd så det luktade härlig grillad korv, bredvid det ett munkstånd (sånt som gör munkar, inte sånt med munkar som har stånd;) så det luktade ljuvligt, sen hade vi då till vänster ett godisstånt med massa stora nappar o remmar o allt sånt gott o sen direkt till vänster, ett stånd med kanderad mandel. Det som e så gott. Kunde inte låta bli att köpa med mig mandlar o munkar när jag gick därifrån. Kan säga att det smakade ljuvligt.
Jag lyckades även med bravuren att sälja 6 biljetter! Känner mig mäkta stolt.

Men det roligaste va ändå att träffa allt folk, både som man kände o inte kände. Träffade även min moster Gunilla som jag inte sett sen min morbror begravdes förra året o så min äldsta brorsdotter Jessie (jag vet, Isa, men jag e rädd att för mig kommer du alltid vara den där underbart söta blonda flickan på fem år som älskade katter o Maja) så det blev lite av en släktträff. Vem vet, det kanske blir det även på premieren då jag fyller år. Jag o mammsen spånade på att vi skulle äta hos dem o sen ta oss ner till hålan. Jag för att spela o de för att se. Så ni i min familj, jag önskar inga presenter bara att ni kommer o tittar! Skulle bli så roligt att samla alla som gick. I love family and I`m proud of it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar