torsdag 17 maj 2012

Hemsk natt!

Inatt va en hemsk natt. Först lät det som att nån bombade typ nere i hamnen. Sen när jag somnat igen, vaknar jag av att en kvinna skriker ett hjärtskärande skrik o sen en massa ord på ett annat språk som om hon va rädd för sitt liv. Det lät som att hon blev slagen o puttad så att saker välte. Sen BANG! Ytterdörren small igen o sen hördes porten. Så otroligt hemskt! Hade jag vetat vart det kom från exakt hade jag ringt polisen. Det va ju tyst nu så de hade ju knappast kunnat höra sig till vart det kom från. Jag vet bara att det kommer från lägenheterna under nånstans.

Stella va helt skakad av upplevelsen. Jag har förstått att hon måste varit i ett våldsamt hem tidigare då hon är strykrädd. Hon fick ingen ro på säkert en timme o skulle bara kela. Stackars vännen.
Men det grämer mig att detta hände inatt. Något som inte får hända. Det gör ont in i själen o jag vet inte riktigt vad jag ska kunna göra. Vill göra nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar