måndag 28 maj 2012

Måndag

Behövs det sägas mer? Är sådär måndagströtter men snart bär det av ner på stan. Har lite ärenden på ams att uträtta o lika bra att få det gjort. Men före kunde jag inte låta bli att gå in på H&Ms hemsida o spana lite. Den förste juni börjar min resa mot mitt nya liv. Jag behöver "bara" gå ner 4 kilo innan augusti men jag siktar på mer.   Så med att ha starten så nära kan jag knappt vänta o drömmer mig bort. Jag är väldigt duktig på att drömma o med accessoarer som de här är det inte så svårt




Jag älskar turkos o örhängena högst upp är ju bara för söta även om de mer går i blått. Men det får vänta. Nästa år så. Nästa sommar. Men jag måste erkänna att det börjar skrämma mig nu. Jag börjar bli rädd. Det är ju ingen liten operation jag utsätter mig för, frivilligt. Men jag gör det för min skull. För att jag ska kunna må bra i framtiden o om jag träffa mr Right så vill jag kunna få barn. Vilket det kanske inte går nu pga övervikten. Jag har inte testat. Jag vill att alla odds ska tala för mig att när det väl är dags så har jag gjort allt jag kunnat. Samtidigt som jag gör det för att få må bra. Det gör jag inte nu. Jag skäms.

Men nu till roligare saker. Glömde ju skriva om mors dag igår. Pappsen hade varit ute på ärenden så han snappade upp mig i stan så vi kunde köpa tårta till mammsen. Den va jättegod o det va sista gången för mig som jag äter tårta. Busade lite med Sagan me fast hon ville mest bara dåsa framför fläkten. Värmen tar ju hårdare på djur med bara päls på kroppen o enbart tungan att kunna svettas genom så hon fick ligga där. Lars ringde stup i kvarten till mammsen o pappsen för han va helt lyrisk över huset han o Marie hade tittat på. Huset hittar ni Här. Det visade sig att det är en gammal dagisfröken till oss som äger det och hon blev jättenyfiken när hon vårat efternamn för hon kände igen det. Kom tom ihåg mig. Det är lite skojsigt men tillbaka till Lars, han o Marie fick titta på huset tidigare pga denna nyfikenhet o hon tyckte det va jättekul att Lars ville bosätta sig i Harplinge där han har sina rötter. Så vem vet, de kanske får köpa det. Jag håller verkligen tummarna. Det finns lite att göra på huset men allt är fullt funktionsdugligt o med lite färg kan man göra underverk. O jag blir så avundsjuk. Speciellt på trappan ner mot trädgården


Ser ni? där ligger sådana där stora snäckor som jag tjatat om i veckor. Men men, får fortsätta hålla utkik på loppmarknader. Nu har jag ju sett med egna ögon att det går att få tag på här så nu ska jag leta.

Hoppas verkligen de får huset så de kan komma till ro. Förstår att det inte är så roligt att hyra hela tiden o huset ligger fint till i ett lugnt bostadsområde i Harplinge. Hade varit perfekt o det är lätt cykelavstånd till skolan så det kommer även bli lätt för ungarna att sen ta sig till vänner. Håller både tummar o tår.

Nej nu ska jag masa mig ur soffan. Det ser ut som att det e svalare väder me idag. Nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar