fredag 25 maj 2012

Fredag

Idag är det fredag. Funderar på att dra till kajskjulet senare o spana in va de igentligen håller på med nu när de stängt butiken ;) Har hört rykten om att det kan va bra ös där.
Just nu ligger jag i soffan till Stellas stora förtret. Hon tycker att jag har tagit hennes plats o är inte sen att kommentera det. Men snart ska jag resa mig o plantera om lite plantor. De växer så det knakar. Måste ha ärvt mammas gröna fingrar. Eller kan det va pappas bonnefingrar.. Funka gör det ivarjefall. Förutom den blomman i fönstret som Stella nästan ätit upp. Har två likadana men den ena är hälften så stor som den andra o nästan död efter allt hennes pillande. Sabla katt. Ska nog ge den lite vatten o se om den går att räddas.

Önskar att de kunde bli klar med renoveringen här utanför så jag kan inviga min elgrill jag fick av min käre storebror o hans fruga. Älskar grillat o hamburgarna de bjöd på igår minskar inte längtan precis. Älskar grillat (tåls o sägas två gånger) o äter det alltför sällan fast det e så enkelt. Funderar nästan på att ställa elgrillen på byggnadsställningen utanför fönstret.

Nej nu e det dags att ta tag i dessa plantor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar