lördag 19 maj 2012

helgtrött

Ligger i soffan o har sovit till o från me min lilla skrutt Stella. Hon är jättenöjd att jag äntligen är hemma.

Dagen igår va otroligt rolig. Vi gick igenom många scener och satte de grundläggande. Finslipet kommer sen. Sen efter vi övat sov jag hos mammsen o pappsen. Det va så skönt att komma hem till dem till ett dukat bord med färdig mat o att jag slapp laga den själv. Det tar på en att springa i backar upp o ner o samtidigt vara allert på vad som händer o komma ihåg det så mat va väldigt välkommet.
Idag skulle vi vart där kl 10 men jag blev sen. Hade totalt glömt bort att det va Lions Loppis så vi fastnade i kö ner till hålan. Jag åkte bil o resten i kön va människor. (Det va meningen att jag skulle övningskört men av nån anledning är pappa så rädd om Sagan att det inte är värt att jag kör. Sagan kan bli rädd) Så jag blev några irriterande minuter sen.
Det brukar va folk som promenerar förbi när vi övar. Särskillt me hundar o idag va inget undantag. Dock hade de inte med sig nån hund när jag tänker efter, men de promenerade, en man o en kvinna. Vi är i desperat behov efter en skäggig äldre man me mage som kan spela en liten roll o den mannen som promenerade förbi va perfekt så efter lite tissel o tassel så frågade vi om han ville va me oss när vi öva o spela den. Chockad, o förhoppningsvis lite ärad, gick han me på detta. Vi spelade scenen o sen börjades smörandet att han skulle fortsätta va honom. Tyvärr ville han det inte så vårt letande fortsätter. Kanske går förbi nån annan som kan passa.

Inser nu att jag snart måste laga kvällsmat vilket jag inte är så sugen på. Hade jag haft kontanter hade jag köpt pizza. Funderar nästan på att ta mig till Maxi för det e lite andra grejjer jag glömt när jag handlat som ja kanske kan ha som ursäkt till att köpa nu så jag kan köpa nån färdigmat ;) sen skulle jag även vilja ha frukt till imorgon. Tror det får bli så. Maxi, here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar