måndag 3 december 2012

Måndag

Idag är det måndag och härligt snöväder. Snart ska jag bege mig för att handla kattsand och pepparkakor. Ska hem till tant Amelie o hennes gubbe för härligt mys o glöggdrickande.

Min hosta har inte gett med sig utan snarare blivit värre. Får nog seriöst överväga att svälja lite av min hostmedicin, lakrits o vanilj, som smakar peck. Den är så äcklig att hade jag kunna spy så hade jag gjort det bara jag tänker på den. Men ibland har nöden ingen lag.

Jag längtar tills jag får redan på om jag kommer in på komvux till våren eller inte. Har ju en plan. Att jag ska plugga upp matten och samtidigt läsa några förberedande kurser för att sedan studera på högskolan. Ska även, hör o häpna, göra högskoleprovet. Träffade en helt underbar människa på studievägledningscentrum (kan ju nämna att hon jobbar för kommunen o INTE ams) och hon har hjälpt mig med allt. En sån härlig människa.
Innan jag anmälde mig till komvus hade jag ett mindre roligt samtal med han på ams som har kontakten med Lernia. Kan säga att allt mitt förtroende som har med arbetsförmedlingen att göra, som inte va så mycke från början, är helt borta. Kan inte förstå hur man kan prata med en människa på det viset. Studievägledaren hade hört samtalet o hennes kommentar va att han var pinsam. Att han inte va riktigt klok. Skönt att höra att det inte bara va jag som tyckte det.

Så nu blir det nya tag. Jag vägrar ge upp på mig själv och ska banne mig ha ett jobb om jag så måste studera 4 år för att det ska hända. Det kommer bli kämpigt men jag är värd det.

På kärleksfronten är det rätt dött. Men det förvånar mig icke. Man måste ju göra nåt för att nåt ska hända så jag har bestämt mig för att skaka rumpa i helgen. Ger mig ut i det härliga raggningsträsket för o se om det finns någon hyffsad kvar.

Med vikten går det väl hyffsat. Ligger på -20 nu o har gått ner hälften. Känner mig nöjd o ser fram mot när jag har gått ner allt o bara ska kämpa för o hålla vikten. Är nyfiken på hur jag kommer se ut. Med mina höfter o allt. Enligt BMI ska jag ligga på mellan 47-60 i vikt. Jag vill inte hamna under 55. Tror inte det skulle passa mig.

Nej nu ska jag äta ett äpple innan jag beger mig. Inte bra att handla småhungrig.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar