fredag 7 december 2012

Fredagsmöten i snön

Nu har jag kommit hem från mötet jag skulle på. Det va otroligt mer givande än vad jag hade trott o vågat drömma om. Men så va det ju inte arbetsförmedlingen som hade skickat mig dit o det borde jag ju tänkt på. Då kan det nästan inte bli dåligt.
Jag satt en timme o pratade med en underbar kvinna om mina framtidsplaner och det ser riktigt ljust ut. Hon tyckte det lät jättebra o vi har även arbetat fram en plan B om jag inte skulle komma in på komvux. Vilket jag borde göra. Är inte så lite spänd över beskedet som kommer komma i början av januari. Sen kommer jag gömma mig i min lägenhet, på komvux o biblioteket en hel termin för o klara av matte a. Jag måste ju klara av de andra med men matte a e den jag prioriterar.

Min plan för de närmsta åren är att först ägna en termin åt komvux och göra högskoleprovet för att sen söka in till förskolelärarutbildningen.
Min plan B är att praktisera på en förskola så att jag får lite meriter o sen kunna skriva in mig i vikariepoolen. Samtidigt som jag söker in till komvux till hösten alternativt högskolan till våren. Beror på vad som händer. Känns bra det här.

Jag funderade några dagar på om jag skulle byta lägenhet sen till en studentlägenhet. Jag måste ju göra det vilket som om jag inte kommer in i Halmstad. Men efter att ha pratat med Amelie, som precis har studerat på högskolan, så kommer jag nog behålla denna. Det är lika bra.

Känner mig rätt nöjd och känner att jag är på rätt väg. Välkomnar det nya året med öppna armar o ser fram mot alla möjligheter jag ger mig.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar