söndag 9 december 2012

Lördagens bravader

Igår va det lördag och en riktigt bra en. Spenderade dagen med mammsen o pappsen. Vi traskade runt i olika butiker och fikade o drack glögg. Sen va det bara att åka hem o göra sig iordning för firandet av syster yster. Hon fyller igentligen år idag men min storebror tyckte det skulle vara roligt om hela familjen gick ut o åt o det hade vi inget imot. Vi hade jättekul och det va otroligt mysigt att bara umgås. Syster fick välja restaurang eftersom det va hennes dag vi firade och hon valde Takenaka. Men va väldigt noga med att poängtera att de hade vanlig mat med. Så vi gick dit lite spända o nervösa. Kinamat har man ju ätit massor men inte japansk. Men det va asgott! Tycker faktiskt att deras friterade kyckling är tusen gånger godare än den friterade på en kinarestaurang och såsen! Den va himmelsk. Jag åt så jag storknade. Det gjorde vi nog allihopa o vi smakade av varandra. Det va en riktigt rolig upplevelse o till o me pappsen tyckte det va gott. Det ni. Har bara gott att säga om den restaurangen efter igår. Mums! Efteråt beställde vi glass som vi alla åt av. Riktigt roligt det här att dela o ha sig.
Tyvärr kunde inte lillebror med familj komma för de va bortbjudna men mitt i allt så ringde han pappsen och det visade sig att minstingen ramlat nedför en trappa o var på väg in till akuten. Pappsen åkte hem till honom efter vi åt för att vara barnvakt. Som tur va gick allt bra och lillan fick komma hem idag.
Vi andra traskade bort till Tre Hjärtan för lite mer mys o beställde dricka. Storebrors minsta va inte så förtjust i glassen på Takenaka så hon fick en glass här som hette duga. 2-3 kulor va typ en halv liter glass. Hon orkade bara hälften. Pappsen mötte upp och han åt kladdkaka som såg så god ut så hade jag inte varit proppmätt hade jag nog snott den. Lätt.
Det va så himla mysigt alltsammans o längtar tills nästa gång.

Sen efter denna underbara starten på kvällen åkte jag hem till en kompis kompis för vi skulle ut o dansa. Det va otroligt roligt. De va hur goa som helst o jag kände mig verkligen välkommen trotts att jag inte kände nån. Riktigt goa människor. Vi tog taxi till Bond och beställde dricka. Jag märkte att en cider i timmen är helt lagom. Flirtade med bartendern som va så läcker och träffade folk jag inte sett på evigheter. Hade jättekul. Tyvärr blev min hosta värre under kvällen o jag blev lite trött, är inte van vid sådana häringa eskapader, men jag hade roligt ändå.

Det va en sån där kväll som va skön. Härligt sällskap rakt igenom. Jag skrattade mycket. Stortrivdes helt enkelt. Det va avslappnat och enkelt. Även om jag frös som en gnu på Bond men det va jag inte ensam om.


Här sitter de härliga grabbarna. Hoppas det blir samma nästa helg. Denna va toppen. 



Av någon anledning fick vi gratis pinnar men vi klagade inte utan åt upp allt.


Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar