tisdag 11 december 2012

Rubrik.

Ibland vet jag inte vad för rubrik som passa o då skriver jag tex bara vilken dag det är. Idag känns det som att inte ens det passar.

Jag har en sån där dag ni vet då man vill kunna göra allt för dem man håller kär. Att kunna ta bort deras smärta och ersätta den med härlig rosa sockervadd. Men tyvärr går det inte. Jag kan inte göra mycket mer än att säga att jag finns här och att jag älskar dem.

Jag känner några stycken som har anhöriga som är sjuka i cancer och det är en hemsk sjukdom. Det är en vidrig sjukdom och jag hatar den. Det finns inget gott med den! Den orsakar smärta hos de den drabbar och deras anhöriga. Jag är så trött på den! Alltför många jag känner har antingen drabbats eller känner folk som har och det är för många. Det ska inte finnas nån! Men det kommer det tyvärr alltid göra.
Hade jag fått tre önskningar av en ande så hade en av dem varit att cancer inte får finnas mer. Att tumörer blir ett minne blott.

Jag mår dåligt av att se dem må dåligt och vara hjälplösa och jag hatar det. Jag hatar att se smärtan i deras ögon och att inte kunna göra något åt det. Veta att vad jag än gör så kan jag inte få bort den. Jag hatar det!

Tjing eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar