fredag 26 oktober 2012

Fredagsmys

Måste bara börja med att berätta om gårdagen. Den blev halvt som planerat men otroligt rolig ändå. Är så glad att Helena bjöd med mig för det va ett härligt gäng med tjejjer o vi skrattade massor.
Ringde ju före o förvarnade om att jag bara äter 2 dl o att jag är laktosintollernat. Inga problem. Jag fick tom följa med ut i köket o prata med kocken, som va rätt söt, o han slängde ihop en kycklingbit, typ 4-5 pommes, lite aioli och en otroligt delikat sparris. Detta njöt jag verkligen av o så va det dags för quizen. Jag står fast vid att vi kom på sjätte plats. O jag är mäkta stolt över att jag kunde några frågor. Jag brukar duka under för pressen o inte kunna nåt.
Det kom över några brandmän o det hade ju varit roligt om de såg ut som brandmän. Man ska ju inte va ytlig men när jag tänker på brandmän så får jag den här bilden i huvudet


Kan säga att så va inte verkligheten så vi smet så graciöst iväg o betalade notan så gott vi kunde. Men där fick jag en chock!!! Jag fick betala fullpris för en halv tallrik. Hade jag vetat det hade jag beställt en vanlig tallrik o begärt doggybag. Galet dyrt. Men men. Jag hade roligt o är glad att jag följde med.

Nu idag så ska jag möta pappsen på City Gross o sen ska vi åka ut till Getinge för jag ska prata praktik med ett företag. Jag kommer inte få nån praktik men har jag tur så kanske jag binder lite kontakter. Och det är ju alltid bra.
Sen ikväll blir det fredagsmys och jag är otroligt sugen på ärtsoppa och julmust. Så det får det bli. Min älskade julmust.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar