tisdag 19 november 2013

Skänkdrömmar.

Först tänkte jag att jag skulle bygga en. Hade en bra plan framför mig och ritat en liten ritning.


Sedan va det bara att gå ut på brädgårn och leta och mäta. Jag hittade perfekta plank, lite ohyvlade men jag ville ha det rustikt. Erik arbetade med sin skogsmaskin bredvid och Siw sprang runt o käkade träbitarna som ramlade när jag sågade.
Själv tyckte jag att det gick riktigt bra men efter en stund kom Erik och frågade hur jag tyckte det gick. Bra svarade jag o han sa då lite i förbifarten att vill jag så gärna ha en skänk i köket kan han köpa en för max 2000 kr. Nej sa jag, jag ska fortsätta med min skänk imorgon igen. Vi gick in o lagade mat.

Men, jag kunde inte låta bli o googla lite. Hittade en massa men ingen jag gillade tills jag såg denna drömmen.


Den kommer från Trademax och vet ni vad, de har gratis frakt! Så den kommer i veckan. Jag tror den kommer passa superfint och jag har en lampfot som passar perfekt till. (Ja jag lät min påbörjade skänk gå till vedhögen) På GeKås hittade jag en jättefin lampskärm och ljusstake som ska vara på. Hushållsassistenten jag lånat av mor o far passa där med (de tycker det e bättre den kommer till användning så de låter den va här. Behöver de den vet de att de när som kan ta tillbaka den. Det är ju deras.) Även mina tårtfat och mitt otroligt fina rustika fat som jag fått av syster en gång i tiden får plats där. O lådan med ljus. O har jag tur, även dukarna. Som ni kanske märker behövs den!

På Trademax har jag även hittat en soffa. Håller ju på o spara till en och Erik tyckte den va fin me. Fast han för några månader sedan avskydde modellen tyckte han att den nu va fin! Eller så va det priset han gillade.




Fast för o beställa soffa vill jag nog besöka butiken. Den ligger i Götlaborg så det är inte så långt bort. Men soffan är fin. Det är en Howard-modell. Och inte svängd! Det är viktigt. O de har flera tyger som man kan välja o braka mellan och som faktiskt inte kostar extra. Inte alla. O Erik måste vara med o kolla tyger. Teamwork kallas det. O blir det soffa o de har den där så måste han köra bilen med släp för det har jag inte lärt mig än. Men det kommer icke ske detta året. En sak i taget som man säger. Måste först städa undan efter julklappsinslagningen, börja på julgransmattan, hämta pennorna på övervåningen som jag inte vågade igår för vi har ingen el där men därimot fladdermöss o spöken! Sen hoppas jag att skänken kommer i dagarna så jag kan göra pepparkakshuset. O vet ni vad, jag ska sälja The Grey Pearl på lördag. Om inte han skiter i komma han med. Men hoppet är ju det sista som lämnar en sägs det. Ikväll ska en snubbe komma o titta på mitt älskade tvrummsbord. Vill inte sälja det men använder det inte så finns ingen mening med att ha det kvar. Särskilt inte heller med tanke på att jag behöver pengarna nu innan jul.


Buhu! Det är så fint. Ska se hur det ser ut här vid soffan innan jag säljer det. O skicka bild till Erik. Även om det är taskigt går det ju att ångra sig ända fram till snubben knackar på dörren typ. Fast det är grymt taskigt. Och så taskig brukar inte jag va.

Jaja. Nu ska jag nog sätta fart på dagen.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar