måndag 30 september 2013

KÖRSLAGET!

Jag åkte ju dit i lördags och Herre Min Skapare vilken resa. Eller ja resan va rätt tjatig och dryg men själva Körslaget var helt underbart! Det var verkligen värt alla timmarna i bussen. Lätt! Och de är så bra! Team Rickard outklassar verkligen alla de andra nåt fruktansvärt. Det går inte ens att jämföra. Medans de andra kör på catchiga låtar som svenskarna tycker om kommer Rickard med exelance på en helt annan nivå! Han utmanar kören och får dem att låta helt exceptionellt fashionabelt! Helt otroligt med andra ord!


Som sagt, bussresan var ganska dryg med trevligt folk och jag ville bara fram. Försökte tom sova en timme men det gick sådär så jag lyxade till det med ölkorv och cider.  


Äntligen framme och av bussen. Då skulle vi stå teamvis och vänta på att få komma in. Svinkallt va det och det gjorde att väntan kändes ännu längre. Brrr!


Och koll på läget hade de allt. Vi skulle uppge vad vi hette och vem som hade bjudit in oss. Jag fick ju självklart blackout men kom på vad Maddes gubbe heter (Rasmus).


Den här checka biljetten fick vi och det gick ju inte att ta miste på vilket team jag tillhörde. Fast nagelacket är regält avskavt. 


I denna fashionabla byggnad spelas hela alltet in. Kändes jättelyxigt med bajjemajor till publiken. Hela fyra stycken hade vi. Det ni!


De försökte lyxa till det med kokosbulle och de lyckades inte! Jag tog bara en på vägen in och en på vägen ut. (När vi gick ut fick vi även en varsin Amelia och provsmak av lakritsar i olika former. De ligger nog fortfarande i väskan.)



Vi fick även gå bakom kulisserna till Hellenius Hörna. Det ni! Illusionen av att allt är så fantastiskt på tv har totalt brutits för gott. 


Äntligen framme och på plats! Sista puttsningen av det vita golvet pågår och kändisar stryker omkring överallt. Folk ur körerna hälsar på familj och vänner medans teamen kör hejarramser. Stämningen och förväntningarna är på topp!


Såhär glad kan man se ut med en kass kamera och massa strålkastarljus i olika färger som cirkulerar. 


Äntligen sjunger Team Rickard och de är helt fantastiska så att håren på armarna reser sig! Snygga är de med i sina röda färger som bara råkar vara samma ton som den vi har i Brockhusen. Känner att Rickard allt är en lite härmgris.


Det var så roligt att se (ja nu ser ni kanske inte så bra på den här bilden) att han som presenterade lotto verkade tycka att det va minst lika tråkigt som vi. Han tom stampade med foten ett tag när han räknade upp siffrorna och inte var i bild. 


Gry denna vackra och fantastiska kvinna som är helt underbar som person. Och jag älskar hennes kläder! Hon är vackrare i verkligheten kan jag lova!


I slutet. Anna Book har precis fått veta att hon ska få stanna. Det gick inte så bra att ta foto på Rickard när man står upp och jublar så det blev ingen på det. 

En helt fantastisk resa. Ont i ryggen fick jag, sov gjorde jag, hes blev jag men oj va kul det var! Är så taggad för nästa lördag och då ska jag ha köpt en Team Rickardt-shirt. Fick reda på bussen att de finns till salu på biljettblahablaha. Och jag ska ta med mig Eriks kamera. Man fick ta foto hela tiden!! Dessa är bara en bråkdel men de som blev bäst. 

Nu ska jag skriva vidare på det här förbannade examensarbetet. Har en plan.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar