tisdag 17 september 2013

En toalett som blev en garderob som blev en skrubb.

Ja tankarna har varit många om detta lilla utrymme. Som sagt det första var att det skulle bli en gästtoalett. Sen har det gått vidare till att bli en garderob för att sedan bli en skrubb. Och skrubbar kan man inte få för många av! Denna skrubben ska vara inriktad på städ och förvaring. Med förvaring syftar jag på pantburkar, glasflaskor, burkar i glas i alla dess former osv.

När jag gav mig på det här projektet såg det ut såhär. (Kan ju även säga att jag gav mig på detta när jag var mitt i nollning, plugg till körkortsteori och även blev dunderförkyld med 39 graders feber. Men jag gav mig icke och jag fick 55 rätt på teorin!)


Ja ni ser kanske varför detta var som en nagel i ögat. Jag hittade hur mycket som helst där som inte skulle vara där. Som extra rördelar om något skulle gå sönder i badrummets ledningar! Och klinker, kakel, luftfilter till bilen, köksskåpsdelar mm. Så ut fick det åka och titta så fint det blev.


Ja det var inte ens målat/tapetserad eller satts dit lister.


Spotlightsen i taket är inte heller ditsatta. Eriks bror ska hjälpa oss med det så fort han kan. Jag vill ju se så att jag tar glasputts och inte wcrent när jag ska puttsa spelgar!


Här ser ni de fina hålen till handfatet. Varm och kallvatten och det lilla avloppet. Gillar även Eriks lilla konstverk på väggen.


Här har vi hålet till toastolens avlopp. Erik har lekt på väggen även här.
Vi kan inte och vill inte göra så mycket åt hålen nu. Efter alla våra turer kanske vi ändrar oss igen och vill ha dit en toalett. Kanske kan vara skönt när man får ungar i framtiden.

Jag började det stora projektet att slipa spacklet som fanns kvar på väggarna för att spackla litta te. Det är ju så roligt att spackla (not) så jag gjorde det så gärna.
Under tiden jag gjorde det skickade jag iväg gubben för att köpa färg, Champagne från Biltema. En riktigt fin nyans. När han ändå var där så tyckte jag han kunde inhandla två sopsäckshållare med.


Här har jag målat några lager färg. Jag kan INTE rekommendera att måla direkt på gipsväggar. De suger färg något fruktansvärt. Det hade gått fortare att tapetsera. Det är oftare än man tror som genvägar blir omvägar.

Mitt i det hela så hjälpte Erik mig att hänga upp spegeln som väntat på detta i några månader.


Jag blev riktigt nöjd och behövde inte längre vara rädd när jag höll på och busa i skrubben. (I spegelreflektionen ser ni all skit som väntar på att gås igenom. Erik var förvånad över hur mycket det lilla rummet svalde.)



Såhär fint blev det när det blev klart. Jag målade även pallen i samma färg som väggen och den står faktiskt där den ska. Då är det lättare att nå det som står över.
Vi funderar på att byta ut de gula gallerhyllorna mot konsoller med riktiga hyllplan och jag ska inhandla korgar jag kan hänga på den gula skenan. Så på golvet ska det bara stå sopsäckshållarna, pallen, damsugaren och moppen. Resten ska jag få upp.
Detta kommer bli så bra!

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar