lördag 4 februari 2012

Skäms*

Känner att jag får börja bli bättre på det här igen. Det är bara så mycke som händer runt omkring mig just nu att jag inte riktigt hinner.

Jag har ett nytt drömhus. Det heter villa Äntligen och är ett såkallat nollenergihus. Det ska va så energisnålt som det bara går. Mer om det kan ni läsa här villa Äntligen. Det är en av mina favoritarkitekter Pål Ross som har ritat huset med funktion i tankarna. Han har det mycke med sina hus och att det ska vara vackert. Det lyckas han väldigt bra med enligt mig.






Jag bara älskar planlösningen. Det är ett bibliotek medräknat o det älskar jag. Är ni sugna på att spana in fler bilder får ni söka på villa Äntligen på facebook så ser ni allt. Familjen har varit jätteduktiga med att fotografera hela processen o jag har följt dem nästan från start. Nu är huset snart klart och man får se mer hur de har tänkt inredningsvis som jag älskar. Vill me ha ett sånt här hus men det kostar.

Idag ska jag hem till kära Jennys familj för födelsedagsmys då hennes o Jacobs son fyller ett. Tiden går så fort. Vet värsta bästa presenten o iden har jag fått från min systerdotters farbror. De kommer bli överlyckliga.
Imorgon är det fika mys hos Linda på Lernia. Vi ska spana in hennes kusar o deras nya stall. Kela me kisar o hundar. Ser fram mot det jättemycke.
Jag skulle festat med en barndomskompis idag som numera bor i Norge men me tanke på den medicinen jag tar är inte fest det första jag tänker på. Så det får bli nästa gång. Vill ju inte att hon ska ställa in me alla sina vänner bara för att jag inte kan. Det kommer fler gånger.

Sitter just nu o väntar på pappsingen. Han ska följa me o handla o va smakråd. Hoppas nu att de har va jag behöver på Maxi. Orkar inte åka runt överallt.

Nu ska jag roa min kise som har totalt gett upp på mig o lagt sig för att sura i sängen.

Over and Out


Ps. Jag har sett på Kyss Johanna att de har mina favoritörhängen till salu. Dock fortfarande alldeles på tok för dyrt för mig. Finns de kvar när jag är färdig me skolan o fått jobb så ska jag köpa dem i examenspresent till mig själv. De är så underbara.




Såg även att de fått in smycken från Belle Noel by Kim Kardashian. Säga va man vill om denna dam men smycken kan hon. Kanske inte hade haft detta underbara hårsmycke till hästsvans men underbart är det.



Du hittar detta Här.

Nu måste jag verkligen sluta. Kanske hinner me att blogga när jag kommer hem ikväll. Kanske är jag för trött.
Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar