måndag 27 februari 2012

Glad

Ibland blir jag så glad. Pratade med vänner på chatten igår (halleluja facebook ibland ) o kände sån värme o sånt stöd. Mamma kom med vinkel för några dar sen på varför jag låtit mig gå upp i vikt på detta sätt. Så jag har tänkt att jag ska ändra min tankegång, otroligt svårt, och gå ner i vikt den vägen. Men det funkar inte så länge jag tänker fel och jag har inte haft en tanke på att det kunde bero på det så det blev en skön aha-upplevelse. Så när jag pratade om detta med några vänner så kände jag sånt stöd att jag blev helt varm om hjärtat. Det finns fina människor där ute i världen o de vill en gott o att man ska må bra!
Detta blev verkligen flummigt... Haha men det är tankar o jag.

Så jag la mig med en varm känsla i kroppen och hade skrivit på spegeln "Idag är jag stark". Men när jag vaknade, så va halva stark borta!!! Typ hur kan det ha försvunnit?! Tänkte först att jag på nåt konstigt sätt kommit åt det men det syns inget spår av att det kan ha smetats ut. Jag skrev me kajal o det är inte alltid det lättaste att få av en spegel. Så jag blev lite konfundersam. Stella kommer inte åt det heller så jag vet inte va det kan bero på. Det kan väl inte bara försvinna sådär?! Ganska läskigt.


Ser ni hur det bara slutar o sen syns det lite i kanten på spegeln? Helt galet. O jag har kollat, handduken når inte till den tomma fläcken.
Så me skakiga ben tar jag mig till skolan. O det har gått sådär idag. Blev ingen promenad heller då mina skor läcker in nåt fruktansvärt så imorgon blir det andra skor som inte läcker. Dock lite kallare men hela.

O vet ni vad, hittade min äldsta brorsdotter på facebook (halleluja facebook, igen). Det visade sig att hon hade bytat namn. Ni som undrar varför jag inte visste det om min egen brorsdotter kan fråga så ger jag svar. Vill inte gå in på det här.
Men glad blev jag att jag hittade henne. Så jag skrev o hon svarade. Älskar mina syskonbarn o jag hoppas hon kommer vara en större del i livet, min lilla Jessie.


O sidecut o allt precis som sin faster hade innan. På samma sida om huvudet med.


Ser ni likheten? Inte jag heller... Haha det e ju inte som att vi posar likadant men ni fattar, rakat o rakat.

Avslutar detta inlägget me en bild på Stella jag tog för några dar sen då jag hade maginfluensan. Hon kan va så söt det lilla livet.


Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar