lördag 11 februari 2012

lördagsmorgonens första pmstankar / A little bit of heaven.

Jag har nu tvättat klart o belönade mig med att se en film. A little bit of heaven. Helt underbar! Rekommenderar den starkt! Helt klart en av de bästa filmer jag någonsin sett o jag storlipade i slutet. Så fantastiskt fin film.



O en av mina favoritskådisar är med, Whoopi Goldberg.

Filmen handlar om en kvinna som lever livet med roliga vänner och ett jobb hon älskar. Så en dag går hon till doktorn för att kolla upp varför hon gått ner i vikt trotts att hon äter allt. Sen börjar det en resa därifrån som får en att tänka inte bara en, två eller tre gånger utan många. En riktig feelgood film som lämnar en skönt känsla i magen.
Älskar bilden när de skålar. Ser ni filmen förstår ni varför.



-------------------------------------------------------------------------------

Vaknar idag av att Stella är väldigt kelsjuk. Antagligen har hon märkt att klockan inte ringt förrän det blivit ljust och är helt exalterad av att den ringer bara en gång o inte typ hundra. Så hon börjar kela först med handen som ligger ovanför mitt huvud för att sen gå ner mot axeln så jag får alla hennes härliga hårstrån i näsan o börjar nysa. Hon såg supernöjd ut med att jag äntligen slagit upp ögonen o hoppar ner från sängen efter hon kelat lite me lampan me. Hon hade nog stora förhoppningar på att jag skulle följa efter men där tog hon miste. Min morgon började me pmstankar. Som varför ska just jag ha lässvårigheter så att jag ska ha all text på band? Varför ska just jag vara dubbelgenig laktosintolerant så att jag måste ändra mina matvanor helt när jag är 27? Kommer en massa sådana tankar o sen kommer en liten, som knappt hörs men ändå märks. Hade jag inte haft eller varit allt detta hade jag inte varit jag. Den lilla tanken får mig att känna mig trygg o lyckas dra mig ut pmsträsket. Med ny energi tog jag mig ur sängen o gick ner i tvättstugan för att tvätta. Något som jag blivit alltmer lat med då jag inte orkar på vardagarna o helgerna är rätt fullspeckade me roligheter.

Igår gjorde jag 3 prov o ett slutprov i ritningslära. Jag klarade dem med bravur. Tänk att jag me mina lässvårigheter o inte har godkänt i matte A klarar sådana jobbiga uppgifter! Jag är helt överlycklig med mig själv o stolt så jag svassade runt på skolan i ett väldigt glatt humör. Sen att jag hade mat kvar från när jag o några klasskamrater beställde kinamat o en annan skulle sluta så han hade med sig 3 supergoa tårtor gjorde nog sitt till. Så jag proppade i mig tabletter mot laktosintoleransen o mumsade på. Helt överlycklig över att ett sånt litet randigt piller med vit o oranga färger kan göra att jag kan äta vad jag vill. Lycka. För nu när jag rensat ut laktos ur mina matvanor är det katastrof. Har helt plötsligt börjat förstå varför män tjatar om goa toastolar.

Mamma kom o hämtade mig efter skolan för vi skulle spana in mattor. Då började jag märka hur trött jag va. Det tar på en att göra så många prov o jag började undra hur i allsin dar jag orkade plugga i vanlig skola innan . Vi hittar en superduperfin matta som skulle passa i deras finrum så otroligt vackert. Den kostar ca 5500 o är så fin. Den har lite allmogekänsla i färgerna me rött o blått. Hade jag haft råd hade jag köpt den direkt till dem. Saknar dock 1500 så om nån vänlig skäl (nåt syskon) har det till övers så får ni gärna säga till. Helst lite mer då jag tror att den låg strax under 6000 i pris när jag tänker efter.

Nu ska jag springa ner i tvättstugan igen.

Over and Out 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar