torsdag 8 december 2011

ordbajsar delux

Idag har det varit en bra dag. Fast jag vaknade av mardrömmar. Ska skaka av mig sånt o inte drömma sånt mer. 
Har handlat me mamma o det va mys. Skulle bara ha ingridienser till mammas fisksoppa men självklart handlade jag en massa mer. Massa frukt o morötter. En gubbe vid moröttera va jättesnäll o sa till mig när jag stod me tvåkilospåsen att det är billigare att köpa två enkilos. Det rörde sig visserligen bara om nån krona men lite bli mycke i längden som jag brukar säga när vi handla på Gekås. The number one favoritbutiken genom tiderna.
Handlade massa gräddfil o chipsdipspåsar. Det e ju snart helg. 

Väl hemma har jag betalat räkningar, finally fått pengar från a-kassan, o börjat se över min ekonomi igen. Jag går back en aning varje månad o måste skaffa mig ett helgjobb när jag pluggar. Annars går det inte runt.

Imorgon ska jag va barnvakt en stund åt mitt lilla gudbarn Thea. Ska bli asroligt men jag hoppas att hon inte gör nåt i blöjjan. Sen efter det kanske det blir tur till Malmö o familjen där. Det hade varit superkul. Saknar tossarna därnere. 

Har fortfarande inte tagit kort på mig i frisyren. Köpte en hårfärg me o färgade håret rött. Så det va min julklapp för iår o jag är otroligt nöjd med den. Älskar min frissör. klipper mig på SjälvFallet av Jasna. Hon e grym. Säger bara att jag vill ha det lite coolt så klipper hon gudomligt. Hon förstår precis min hårtyp o vet precis vad som passar mitt ansikte. Är så nöjd varje gång jag varit där. 

Nu ska jag ta tag i fisksoppan tror jag. Blir ingen egengjord aioli för jag gillar inte riktigt grejjen me rått ägg o jag äger ingen mortel så jag kan inte göra utan. 

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar