fredag 9 december 2011

manhattans dyraste hyreslägenhet

Kollade runt på internet o hittade något som hette Manhattans dyraste hyreslägenhet. Självklart va jag tvungen att spana in rummen, jag som älskar inredning o igentligen allt som har med hus o sånt att göra. Det såg faktiskt inte så märkvärdigt ut så det måste ju va läget som kostar. Hela 165 000 $ i MÅNADEN! Tydligen, om jag skumläst texten rätt, ska det vara ett Plazahotell som har byggts om. Men ändå. För den summan kan man ju köpa ett fint hus!









När jag kollar bilderna igen så älskar jag ALLA utom möjligtvis badrummet... Har aldrig varit mycke för marmor.. Ni hittar det på ManhattansMostExpensiveRental
Jag älskar även att de har lekt med taken. Det är ju också en yta som kan inredas eller varför inte måla en cool färg. Är man lite rädd av sig kan man bryta den vita i en lite mjukare ton så blir ljuset mycke behagligare. I barnrum tycker jag speciellt att man kan leka runt på taken. Måla himmel tex o köpa en sån här lampa från Ikea.


Om man inte vågar måla moln över hela så kan man ju måla en bit runt o sätta upp en kantlist i en fyrkant eller rektangel beroende på rummets form. Det skulle vara fint att sen hänga små leksaksfåglar i fiskelina o ha grön matta. Går att leka hur mycke som helst o det är bara fantasin som sätter gränser.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Från en sak till en annan.

Har varit barnvakt till underbara Thea. Lägger upp bilder så fort min dator o mobil blivit kompisar igen. Men när Marie kom me Elsa tog hon lite foton som jag tänkte dela med mig av. Älskar alla mina syskonbarn som om de vore mina egna.



På den översta är det jag o Thea o på den nedersta jag och Elsa. Skulle vilja ha sådana här härliga bilder med ALLA! Får ta med mig Marie så hon kan ta foto o fixa till dem. Hon är duktig på det. Gillar den svartvita looken o att de ser lite gamla ut.

Haha ser nu att nu ser ni min frisyr. Dock sov jag med blött hår så det står åt precis alla håll. Thea märkte inte det utan va mest intresserad av apelsiner. Bokstavligen dreglade ur munnen.

Nu ska jag lägga mig o lyssna till stormen som jag är en aning rädd för. Hade varit mysig att ha en kärlek bredvid sig. Men det kommer. Ska bli klar med utbildningen o koncentrera mig på den först.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar