onsdag 7 december 2011

onsdag = söndag

Alltså inte lillördag.
Umgicks med Sara, Helena och Alex igår. Det va mäkta nice kan jag lova. Vi tog det lugnt hos mig först o snackade lite skit, sånt som vi tjejjer e så bra på, o sen körde Alex oss ner till James för där vankades det JulQuiz för hela slanten. Dock vet jag inte vem odågan e som sätter ihop det för han kan inte va riktigt redig i huvudet. Hur i hela friden ska jag kunna de banden?! Me andra ord, vi vann inte. Kom inte sist heller men vann inte. Jag som tyckte vi hade så bra lagnamn; Flickparkering. Vi skulle vunnit på bara det tycker jag.
När quizzen va klar, som btw va en ANING försenad så sprang Sara såklart runt som vanligt o jag satt o njöt i en fotölj med jewels på mobilen o lyssnade på musiken.

Då helt plötsligt dök en kille upp som jag varit rätt sne på för han har inte varit snäll o bad om ursäkt över sitt beteende o sen gav han mig en blöt puss på kinden. Jag typ det e lugnt. Det är ju så mycke lättare att förlåta någon när de sagt förlåt kan jag tycka.

Jag har fått brev. Ett brev som jag velat ha o samtidigt inte.. Jag fick för mig för några veckor sen att nu känner jag mig nog redo att gå färdigt svetsutbildningen så jag sa detta till min arbetsförmedlare. Han ställde mig i kö o jag höll tummarna att det inte skulle vara samma lärare som innan. Jag visste att det inte skulle vara samma lokaler. Så kom ett brev. Jag åkte me Sara till ams o ja, jag har blivit antagen till att prova på utbildningen. O ja, det är samma lärare OCH samma lokal. Visade sig att de inte alls bytt lokal som de va påväg till innan. Döm om min förvåning. Så nu är det bara att vänta på den officiella inbjudan från skolan me tider o så.
Frågade även på ams om ersättningen från försäkringskassan som jag kommer få då. Det kommer bli samma som a-kassan, me andra ord mindre än vad hyran kostar. Lagom kul.

Så nu ligger jag i min soffa o försöker se det positiva i det hela o inte låta "de" förstöra denna utbildningen för mig IGEN! Jag har fått en andra chans o kommer ta den o hålla fast stenhårt. Ska bara komma över ångesten först. Jag är kanske inte så redo som jag trodde.
Får helt enkelt tänka att då är då o nu är nu. Funkar detta har jag chans till ett väldigt välbetalt jobb sen. Jag ska klara detta. Kommer behöva sjukt mycke stöd nu framöver. Shit.

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar