söndag 11 november 2012

Familjmys

Min syster har varit på besök i några dagar i Halmstad och det har varit så roligt. Igår åkte jag hem till mor o far för att fira fars dag och Peter o c:o och Lars o c:o kom så vi hade värsta familjemiddagen. Det va år sen och det va så otroligt roligt. Önskar bara att syster yster kunde varit med men hon ville umgås med sin far vilket hela familjen mycket väl förstår. Men vi andra hade superkul. Vi busade först en massa o målade. Sen åt vi älgstek som pappa skjutit o mamma tillagat. Efter det gjorde jag, med hjälp av svägerskan Marie, äppelpaj ala Moberg och den blev supergod. Ska dock (som vanligt) ändra i receptet och skriver ner det först när jag provat ändringarna.
Sen mös vi mätta som tusan. Peppe hjälpte mor med datorn o hittade då några av Lars gamla festarfilmer som de hade roligt åt. Jag mös med barnen. Moa kom ihåg mitt gamla dockskåp och möblerade det jättefint. Har varit oordning där i åratal så tack Moa.

O appråpå Moa. Hon är ju guldmedaljör i gymnastik! Är så stolt över henne.


Lixom kan man vara en mer stolt faster?!

Jag har även planerat va jag ska köpa till alla i julklapp. Kommer inte skriva det här utan det kommer bli en överraskning för dem på julafton. Blev jätteglad när Peter frågade hur vi skulle fira jul. Han har firat många år med sina svärföräldrar för de har varit lite skröppliga. Men i år är det bannemig vår tur tycker jag! Så vi får se hur det blir.

Imorgon ska jag följa med pappsen o Larsen till vildsvinshänget igen. Det ska bli askul men jag får hålla mig utanför stängslet. För o passa barnen. Vi får titta på vildsvinen från en säker sida. Vågar inte ha med dem in där. Det e Lars hund Ebba som ska hälsa på vildsvinen. Det e ascoolt. Mäktigt. Va ju där för några år sen me pappsen o Sagan. Det ska bli kul.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar