torsdag 27 juni 2013

Snart Juli.

Nu är det snart juli och jag har ingen koll på hur längesedan det va jag skrev. Men ett bra tag sen va det ivarjefall.
Jag sitter nu i soffan och tycker allmänt synd om mig själv. Har beställt tid hos doktorn för min sambo och jag är rätt säkra på att jag har pmds (pms gånger hundra typ) och det blir bara värre. Vi misstänker att det inte märkts så mycket pga att jag gått på antidepp några år pga incidenten och nu har slutat. Antidepp är ett av alternativen när det gäller medicinering. Det andra vanliga är p-piller. Jag vill inte tillbaka till antidepp igen och p-piller blir jag galen av. Alltså värre. Tyvärr hade de inte tid förrän i augusti då de har stängt i juli men hon lyckades skaffa en väldigt tidig tid. Har läst när jag googlat att jag ska föra dagbok när jag har besvären så jag kan ju passa på med det.
Jag småpratade med mor om det på telefon tidigare idag och vi kom fram till att när jag varit smådepprimerad tidigare i mitt liv kan det ha berott på det. Utan att vi vetat. Det är tydligen vanligt att pmds missförstås med deppighet.
Jag har även gjort några tester på internet, bla denna som många sider hänvisar till Allt om PMS. Mitt svar blev att jag ska söka läkare direkt. Det har det blivit på de andra testen med.

Nu ska jag sova en liten stund. Bakade en kladdkaka (blev extremt chokladsugen) och känner av dump på den. Typiskt. Jaja.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar